2015. július 10., péntek

Uborkás - zöld agyagos szappan - Artisan soap with cucumber and green clay

Nagyon régóta kíváncsi vagyok milyenek azok a szappanok, amelyekbe valamilyen növényi alkotórész kerül. Már régóta kacérkodtam az uborkás szappan gondolatával és természetesen van még a tarsolyomba jó néhány ötlet, mint a sárgarépás, tökös, spenótos, paradicsomos és még sorolhatnám. A lökést az uborkás szappan elkészítéséhez az adta, hogy végre sikerült uborka illatot találni hozzá, amelyik annyira édesanyám valamikori uborkás hidratáló krémjére emlékeztet, és aminek annyira szerettem az illatát. 


Szappan pecsét próba. A kicsi zöld szmötyik az uborka részletek a szappanba, bár másnapra már megsárgultak. Került még bele ápoló szőlőmagolaj, mivel az én kis kevert bőrömre készült meg zöld agyag is hogy szépen tisztítsa a pórusokat.
A zöld agyag: normalizálja a faggyú mirigyek működését, és egyúttal a bőr tisztításáról is gondoskodik, miközben magas ásványi anyag tartalmát a bőrbe juttatja, gyulladáscsökkentő. Egyébként nem csak kevert bőrre jó, hanem zsíros bőrre is kiváló.
Szőlőmagolaj: kiváló a bőr rugalmasságának biztosítására, megelőzi a bőr korai öregedését, regenerálja a kötőszöveti részt. Kívül és belül is ajánlott. 


Természetesen jól lereszelt uborka került a lúghoz, levesestől pépestől. Ilyen volt.
Uborka: Az uborka héjában sok E vitamin található ezért tudja szinte megfiatalítani a bőrt. Kiemelkedő szilícium tartalommal rendelkezik, amely védelmet biztosít a bőrnek, kötőszöveteknek. Az uborka azonkívül, hogy rugalmasságot biztosít a bőrnek, még feszesíti is. 


Eredetileg ilyen lett, mivel egy halvány TiO2 is került bele, nos azt hiszem ebből is tanultam valamit, méghozzá, azt hogy ha fehér csíkokat akarok benne látni akkor többet kell beleraknom. A TIO2 miatt látszik egy kis glicerinesedés is. (Ami szerintem szép) Nekem tetszik a végeredmény és az illata számomra valami fantasztikus.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése