2015. október 18., vasárnap

Hogyan puccoljunk vadgesztenyét szappanhoz

Első lépésként a vadgesztenyéket megmossuk és annyi vízbe tesszük, hogy ellepje. Javasolom, hogy egyszerre ne túl sokat akarjunk elkészíteni, mert elég unalmas elfoglaltság. Azokat a gesztenyéket amiket nem dolgozunk fel terítsük valahol szét, hogy száradni tudjanak, mert hajlamosak a penészedésre. 

Ha enged egy kis levet az nem gond, mivel a főzővízét is fel lehet használni a szappankészítéshez. Lassú tűzön főztem a gesztenyét a vízzel együtt. Forrástól számítva 15 percig hagytam a bugyogó vízben, majd elzártam a gázt. Ahogy egy kicsit hűlt elkezdtem puccolni, de kb a felénél meguntam és a felét meghagytam másnapra. Azt tapasztaltam, hogy másnap talán még könnyebb volt puccolni a vadgesztenyét mint azon melegében. 


Jó éles késsel ketté vágtam a gesztenyéket. 


Nem késsel, hanem kanállal kapartam ki a fél gesztenyét, másnap viszont a kanál másik végével végeztem ugyanezt a műveletet és sokkal könnyebben lehetett kiszedni a belső részt, mivel a vége a héj és a bél közé nagyon könnyen becsúszott.


A száraz bélt egy kis desztvízzel összekevertem pépes állagúra.


A pépes állagú vadgesztenyéből került a szappan masszába, a főzővíz pedig felhasználható lúg oldásra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése